گروه آموزشی ریاضی متوسطه شهرستان اردل

مدرسین ریاضی شهرستان اردل

گروه آموزشی ریاضی متوسطه شهرستان اردل

مدرسین ریاضی شهرستان اردل

معلم  1 - 

با توکل بر خدا و نام خدا کلاس را شروع 
کنیم.

 

2- 
اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت 
کنیم.


 

 

3- 
زمان در جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی 
وقت مواجه نشویم.

 

4- 
وقت کلاس را به مطالب بیهوده و کم فایده صرف 
نکنیم.

 

     

5- 
سعی 
کنیم ساعت تدریس را تغییر ندهیم.

 

6- 
به 
هنگام تدریس، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ 
کنیم.

 

7- 
با 
خوشرویی تدریس کرده و چهره بشاشی داشته باشیم.

 

8- 
احساسات و 
عواطف فراگیران را جریحه‌دار نکنیم.

 

9- 
تلاش کنیم فضای عاطفی 
بوجود آوریم.

 

10- 
سعة صدر داشته باشیم و 
از فضل فروشی بپرهیزیم.

 

11- 
وفای به عهد خوش قولی و 
تواضع در تدریس را از یاد نبریم.

 

12- 
به هنگام تدریس ، آرامش 
خود را حفظ کنیم.

 

13- 
از قضاوت ناصحیح نسبت به 
فراگیران پرهیز کنیم.

 

14- 
اشتباهات خود را توجیه 
نکنیم.

 

15- 
از علماء، بزرگان و 
شخصیتهای دینی با احترام نام ببریم.

 

16- 
از به کاربردن کلمات 
خارج از نزاکت بپرهیزیم.

 

17- 
پرگویی نکنیم، در واقع 
آنقدر بگوئیم که می‌توانیم بشنویم.

 

18- 
رازدار و محرم اسرار 
فراگیران باشیم.

 

19- 
از تعصب بیجا 
بپرهیزیم.

 

20- 
از فراگیران توقعات بیش 
از اندازه نداشته باشیم.

 

21- 
رسا و روان بودن کلمات و 
جملات را رعایت کنیم.

 

22- 
از داشتن تکیه کلام 
پرهیز کنیم.

 

23- 
در تدریس ذوق و سلیقه را 
به کار ببریم.

 

24- 
آرام و شمرده تدریس 
کنیم.

 

25- 
ساده تدریس کنیم اما 
عمیق.

 

26- 
در املاء کلمات دقت کنیم 
و کلمات را صحیح روی تابلو بنگاریم.

 

27- 
ذوق و استعداد فراگیران 
را شناسائی و هدایت کنیم.

 

28- 
بین فراگیران رقابت سالم 
و مثبت ایجاد نمائیم.

 

29- 
در برخوردها عدل و انصاف 
را رعایت کنیم.

 

30- 
به فراگیران توجه و نگاه 
یکسان داشته باشیم.

 

31- 
با فراگیران همدردی 
کنیم.

 

32- 
از تشویق به موقع غافل 
نشویم.

 

33- 
سخن فراگیران را بی مورد 
قطع نکنیم.

 

34- 
کارها و فعالیت‌های 
مربوط به کلاس را بین فراگیران تقسیم و به آن‌ها مسئولیت 
دهیم.

 

35- 
در هنگام موعظه، خود را 
مخاطب اصلی قرار دهیم.

 

36- 
مقررات محیط آموزشی را 
رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم.

 

37- 
سعی کنیم کردار و رفتار 
بدی از خود نشان ندهیم.

 

38- 
پیش از تدریس از مسؤلین 
آموزش شناختی اجمالی از وضعیت ، موقعیت و سطح معلومات فراگیران بدست 
آوریم.

 

39- 
بیش از اندازه در کار 
فراگیران ، خود را دخالت ندهیم.

 

40- 
به کار خویش ایمان 
واعتقاد قلبی داشته باشیم.

 

41- 
سعی کنیم شخصیت علمی و اجتماعی خویش را پیش فراگیران سبک 
نکنیم.

 

42- 
مقررات خشک و افراطی را 
از کلاس دور کنیم.

 

43- 
نسبت به فعالیت فراگیران 
بی توجهی و بی تفاوت نباشیم.

 

44- 
در تدریس از گروه گرایی 
و خط بازی خودداری کنیم.

 

45- 
بر موضوع درسی تسلط و از 
آن اطلاع کافی داشته باشیم.

 

46- 
در افزایش آگاهی‌ها و 
محتوای علمی و درسی خود بکوشیم.

 

47- 
به سؤالات فراگیران با 
لحن خوب و مناسب پاسخ دهیم.

 

48- 
مطالعه پیش از تدریس و 
آمادگی قبلی جهت تدریس داشته باشیم.

 

49- 
برنامه‌ریزی درسی داشته 
باشیم.

 

50- 
از ابتکار و خلاقیت در 
تدریس استفاده کنیم.

 

51- 
از روش‌های تدریس و نحوه 
به کارگیری آن‌ها آگاه باشیم.

 

52- 
به کیفیت شروع ادامه و 
پایان درس توجه داشته باشیم.

 

53- 
به هنگام تدریس مطالب، 
تنوع را فراموش نکنیم.

 

54- 
از تجربیات درسی و تدریس 
دیگران استفاده کنیم.

 

55- 
در هر درس مطالب نو و 
تازه‌ای بیان کنیم.

 

56- 
سعی کنیم فراگیران در 
ارتباط با درس فعالیت عملی داشته باشند.

 

57- 
فراگیران را نسبت به 
یادگیری درس تشنه کنیم.

 

58- 
در صورتی که احساس خستگی 
در چهره فراگیران مشاهده کردیم. از ادامه تدریس خودداری 
کنیم.

 

59- 
سعی کنیم همواره اشکالات 
تدریس خود را رفع کنیم.

 

60- 
موضوع وعنوان درس را در 
ابتدای تدریس مشخص و بازگو کنیم.

 

61- 
درس را مرحله به مرحله 
تدریس کرده و از شاخه به شاخه پریدن بپرهیزیم.

 

62- 
بیش از اندازه معمول به 
جزوه کتاب یا متن درس نگاه نکنیم.

 

63- 
از طرح شبهات و اشکالات 
بدون جواب بپرهیزیم.

 

64- 
جمع بندی درس را در 
انتها فراموش نکنیم.

 

65- 
از داشتن لحنی یکنواخت و 
تن صدای ثابت بپرهیزیم.

 

66- 
در هنگام تدریس ، در یک 
مکان ثابت توقف نکنیم.

 

67- 
دقت کنیم تمرین‌ها یا 
مسائل (تکالیف) در حد توان فراگیران باشد.

 

68- 
در هنگام تدریس حتی 
الامکان از مثال استفاده کنیم.

 

69- 
در هنگام تدریس از وسایل 
و امکانات آموزشی موجود حداکثر بهره را ببریم.

 

70- 
خلاصه درس را در انتهای 
تدریس بازگو و از فراگیران نیز بخواهیم.

 

71- 
ظاهری آراسته و منظم 
داشته باشیم و در نظر بگیریم که زیبایی، سادگی است.

 

72- 
در کارهایمان نظم داشته 
باشیم تا الگویی مناسب برای فراگیران باشیم.

 

73- 
نتایج آزمونها را بررسی 
کنیم تا نقاط ضعف و قوت را بیابیم.

 

74- 
در هنگام خشم، بر 
احساسات و عواطف خود غلبه کنیم.

 

75- 
در تمام کارهای خود، 
قاطعیت و برش داشته باشیم.

 

76- 
فراگیران را در بالا 
رفتن از نردبان علم و دانش یاری کنیم.

 

77- 
در هنگام تدریس سعی کنیم 
تمام توجه فراگیران را به خود جلب کنیم.

 

78- 
فرصت انتقاد از خود را 
به فراگیران بدهیم.

 

79- 
از اینکه نسبت به 
پاسخگویی به برخی از سؤالات قادر نیستیم، هراس به خود راه ندهیم و به راحتی اقرار 
کنیم که پاسخ آن را نمی دانیم.

 

80 
- 
تجارب تازه خود را در 
اختیار فراگیران قرار دهیم و به یاد داشته باشیم که معلم هنرمند کسی است که با 
ایجاد شرایط و موقعیت‌های مناسب آموزشی، خود کمتر تدریس می‌کند ولی فراگیران بیشتر 
یاد بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی